Siirry sisältöön Siirry navigointiin

Osta Venttiili

118 Tulokset
null, Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
VEMO
null, Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
V30-11-0544
OVH:* 273,37 € 206,93 €
Tuotenro.:  12104349

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
FEBI BILSTEIN
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
27979
OVH:* 280,20 € 213,20 €
Tuotenro.:  10018567

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Venttiili, Ruiskutusjärjestelmä
BOSCH
Venttiili, Ruiskutusjärjestelmä
2 467 413 025
OVH:* 89,28 € 75,70 €
Tuotenro.:  10844336

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Venttiili, Säädin (ilma-/kaasuläppä)
PIERBURG
Venttiili, Säädin (ilma-/kaasuläppä)
7.03294.02.0
OVH:* 141,77 € 112,04 €
Tuotenro.:  14306902

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
*OVH: Ohjevähittäismyyntihinta

Venttiilit säätelevät virtausta moottoriin.

Venttiili on osa auton moottorissa, joka säätelee virtausta moottorin palotilaan. Imuventtiileiden kautta palotilaan virtaa ilman ja polttoaineen palamatonta seosta. Palotapahtuman jälkeen pakoventtiilit aukeavat, ja niiden kautta pakokaasut poistuvat sylinteristä auton pakoputkeen. Venttiilit on yleensä valmistettu koneistamalla kulutusta kestävästä teräksestä. Nykyisissä moottoreissa venttiilit on sijoitettu sylintereiden yläpuolelle niin sanottuun venttiilikoneistoon. Tällaisia moottoreita kutsutaan OHV-moottoreiksi, joka tulee sanoista overhead valve. Niiden lisäksi toinen yleinen moottorityyppi on OHC-moottori.

Venttiilikoneiston edut

Aikaisemmin venttiilit sijoitettiin sylintereisen viereen. 1900-luvun alussa sylintereisen päälliset venttiilit alkoivat yleistyä. Ensimmäinen sarjatuotannossa ollut auto, joka käytti hyödyksi sylinterin yläpuoleisia venttiileitä oli vuoden 1904 Buick Model B, jossa oli kaksi sylinteriä ja kaksi venttiiliä per sylinteri. OHV-moottorissa venttiileitä ohjataan työntötangoilla, ja usein kyseisiä moottoreita kutsutaankin työntötankomoottoreiksi. OHC-moottoreissa venttiili liikkuu nokka-akselin avulla, ja niissä myös tämä on sijoitettu sylinterien yläpuolelle. OHV-moottorin etuja OHC-moottoriin nähden ovat kompaktimpi moottorin koko ja yksinkertaisempi ohjausjärjestelmä, sillä erillistä jakohihnaa tai –ketjua ja sen kiristintä ei tarvita. Jälkimmäisen edun hyödyt tosin katoavat pitkälle kehitetyissä OHV-moottoreissa, joissa venttiileiden ohjausjärjestelmä on kehitetty pitkälle ja monimutkaiseksi.

Auton-varaosat24.fi tarjoaa laajan valikoiman erilaisia osia

Laajasta yli 300 000 osan valikoimastamme löydät niin työkalut kuin varaosatkin tarvitsemiisi korjaustoimenpiteisiin. Tuotteet voit etsiä etusivultamme löytyvän helpon hakutoiminnon kautta. Voit etsiä osia joko nimellä, tai halutessasi voit etsiä auton merkillä, mallilla ja moottorityypillä. Sekä varusteet että varaosat ovat hinnoiteltu edullisesti, ja säästät paljon rahaa, kun tilaat ne meiltä. Mikäli et löydä heti kaipaamaasi varaosaa, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua oikean osan etsimisessä. Henkilökunnallamme on vuosien kokemus auton varaosien parista, ja voimme taata, että löydät oikeat osat!