Siirry sisältöön Siirry navigointiin

Osta Venttiili

120 Tulokset
Venttiili, Polttoainemäärä (Common-Rail)
DELPHI
Venttiili, Polttoainemäärä (Common-Rail)
9109-903
125,16 €
Tuotenro.:  11228178

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
DENSO
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
DCRS300260
111,08 €
Tuotenro.:  14869995

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
BOSCH
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
CR/DRVFK/10S
0 281 002 445
165,99 €
Tuotenro.:  10558445

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
BOSCH
Venttiili, Common-Rail-järjestelmä
CR/DRV F W/10 S
0 281 002 493
164,85 €
Tuotenro.:  10558476

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
*OVH: Ohjevähittäismyyntihinta

Venttiilit säätelevät virtausta moottoriin.

Venttiili on osa auton moottorissa, joka säätelee virtausta moottorin palotilaan. Imuventtiileiden kautta palotilaan virtaa ilman ja polttoaineen palamatonta seosta. Palotapahtuman jälkeen pakoventtiilit aukeavat, ja niiden kautta pakokaasut poistuvat sylinteristä auton pakoputkeen. Venttiilit on yleensä valmistettu koneistamalla kulutusta kestävästä teräksestä. Nykyisissä moottoreissa venttiilit on sijoitettu sylintereiden yläpuolelle niin sanottuun venttiilikoneistoon. Tällaisia moottoreita kutsutaan OHV-moottoreiksi, joka tulee sanoista overhead valve. Niiden lisäksi toinen yleinen moottorityyppi on OHC-moottori.

Venttiilikoneiston edut

Aikaisemmin venttiilit sijoitettiin sylintereisen viereen. 1900-luvun alussa sylintereisen päälliset venttiilit alkoivat yleistyä. Ensimmäinen sarjatuotannossa ollut auto, joka käytti hyödyksi sylinterin yläpuoleisia venttiileitä oli vuoden 1904 Buick Model B, jossa oli kaksi sylinteriä ja kaksi venttiiliä per sylinteri. OHV-moottorissa venttiileitä ohjataan työntötangoilla, ja usein kyseisiä moottoreita kutsutaankin työntötankomoottoreiksi. OHC-moottoreissa venttiili liikkuu nokka-akselin avulla, ja niissä myös tämä on sijoitettu sylinterien yläpuolelle. OHV-moottorin etuja OHC-moottoriin nähden ovat kompaktimpi moottorin koko ja yksinkertaisempi ohjausjärjestelmä, sillä erillistä jakohihnaa tai –ketjua ja sen kiristintä ei tarvita. Jälkimmäisen edun hyödyt tosin katoavat pitkälle kehitetyissä OHV-moottoreissa, joissa venttiileiden ohjausjärjestelmä on kehitetty pitkälle ja monimutkaiseksi.

Auton-varaosat24.fi tarjoaa laajan valikoiman erilaisia osia

Laajasta yli 300 000 osan valikoimastamme löydät niin työkalut kuin varaosatkin tarvitsemiisi korjaustoimenpiteisiin. Tuotteet voit etsiä etusivultamme löytyvän helpon hakutoiminnon kautta. Voit etsiä osia joko nimellä, tai halutessasi voit etsiä auton merkillä, mallilla ja moottorityypillä. Sekä varusteet että varaosat ovat hinnoiteltu edullisesti, ja säästät paljon rahaa, kun tilaat ne meiltä. Mikäli et löydä heti kaipaamaasi varaosaa, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joka auttaa sinua oikean osan etsimisessä. Henkilökunnallamme on vuosien kokemus auton varaosien parista, ja voimme taata, että löydät oikeat osat!