Siirry sisältöön Siirry navigointiin
Autoni
Tarkennukset

Osta Tunnistin/anturi

5 443 Tulokset
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA532-A5
1792
107,92 €
Tuotenro.:  10219437

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA341-PG6
1814
OVH:* 228,16 € 191,17 €
Tuotenro.:  10219540

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA341-PG5
1813
192,66 €
Tuotenro.:  10220019

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA341-PG7
1815
OVH:* 231,88 € 187,21 €
Tuotenro.:  10219725

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA341-PG8
1816
OVH:* 297,60 € 217,54 €
Tuotenro.:  10219439

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA538-PG2
1819
OVH:* 290,16 € 202,46 €
Tuotenro.:  10219839

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA600-BM5
1846
OVH:* 219,48 € 176,21 €
Tuotenro.:  10220067

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA538-PG1
1818
OVH:* 228,16 € 183,78 €
Tuotenro.:  10219925

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
LZA11-V1
1825
OVH:* 275,28 € 206,28 €
Tuotenro.:  10219594

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
NGK
Tunnistin, Lambda-arvo
OZA448-E16
1839
OVH:* 171,37 € 138,03 €
Tuotenro.:  10219863

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
*OVH: Ohjevähittäismyyntihinta

Etuvastuksen toimintaperiaate

Etuvastus on vastus, jonka tarkoitus on suojata ja tasata jännitettä tai virtaa sähköjärjestelmässä. Etuvastuksen toimintaidea on suojata järjestelmää ylijännite- tai ylivirtatilanteissa. Etuvastuksia voi olla malliltaan hyvin erilaisia. Etuvastus voi olla malliltaan vastus, kondensaattori, kela tai näiden yhdistelmä. Etuvastus on virtapiiriin kytketty vastus, joka rajoittaa virtaa ja suojelee virtapiiriä virtapiikeiltä. Kun virtapiirin virta vaihtelee ja kasvaa tietyn kynnysarvon yläpuolella, vastusarvo alkaa myös suureta etuvastuksen ansiosta. Tämä puolestaan pienentää virtaa ja suojaa piiriä ylivirtapiikeiltä. Näin ylläpidetään piirin stabiilisuutta. Etuvastukset ovat useimmiten rinnankytketty piirin kuorman kanssa. Voimme tämän tiedon perusteella määritellä etuvastuksen seuraavasti: "Vastus rajoittaa virtapiiriä lisäämällä resistanssia, kun virta nousee kynnysarvon yläpuolelle."

Etuvastus sytytysjärjestelmässä

Etuvastuksia käytetään usein ajoneuvojen sytytysjärjestelmissä, kuten autojenmoottoreissa. Sytytyksen etuvastuksen tarkoitus on vähentää sytytyspuolan häiriöitä. Se on asennettu virtapiiriin sytytyspuolan ja puolan jalan välille. Tämä auttaa vähentämään puolen jännitettä ja virtaa, joten puola ei lämmetä niin paljon, mikä lisää puolan käyttöikää. Sytytysmoottorin käynnistämisen aikana tarvitaan kuitenkin suuria jännitteitä. Etuvastuksien käyttämisen sytytysjärjestelmässä Ford otti ensimmäisenä autonvalmistajana käyttöön. Ford oli huonoja kokemuksia moottorin käynnistymisestä erityisesti nelisylinterissä moottoreissa. Ongelmaksi ilmeni starttimoottorin suuri virrantarve. Tämän takia Ford keksi käyttää etuvastusta sytytysjärjestelmässä. Kun käynnistät moottoria, aiheuttaa tämä suuren virrantarpeen starttimoottorin käämissä. Mitä kylmempi sää tai kuluneempi starttimoottori, sitä enemmän virtaa kulkee käämin läpi, sitä vähemmän virtaa on sytytyksen käytössä. Alun perin kaikissa sytytysjärjestelmissä ei ollut etuvastusta, mikä tarkoitti, että sytytysjärjestelmä käytti 12 V: n sytytyspuolaa 12 V: n jännitelähteestä. Tällainen järjestelmä toimii hyvin moottorin ollessa käynnissä, mutta moottorin käynnistämisessä voi ilmetä ongelmia. Käynnistysmoottori käyttää suurta virtaa akusta, jolloin jää vähemmän virtaa kipinän muodostamiseksi sytytystulppien yli. Tulos on heikompi kuin ihannetilanne, joten tilanne ei ole ihanteellinen moottorin käynnistämiseen. Tätä ongelmaa vielä pahentaa kylmä ilma ja / tai kulunut käynnistysmoottori, joka ottaa entistä enemmän energiaa käynnistykseen ja jättää jopa vähemmän virtaa kipinöinnille. Tällaisen ongelman ratkaisemiseksi sytytysjärjestelmät muutettiin käyttämään pienempää jännitettä, yleensä 9V. Tämän takia sytytyksen syöttö kulkee etuvastuksen läpi, jolla 12v jännite pienennetään 9V puolalla. Käynnistämisen ajaksi 12 V: n syöttö, joka tulee tavallisesti käynnistimessä ohittaa 9 V: n syötön, jolloin 9 V: n käämi antaa 12 V: n syötön. Tuloksena on parempi kipinä käynnistyksessä käynnistykseen Heti kun moottori on käynnistynyt, 12V: n syöttö katkaistaan ja käämi syöttää 9 V järjestelmään.

Etuvastus Auton-varaosat24.fi

Verkkokaupastamme löydät etuvastukset sytytysjärjestelmään sekä sisätilanpuhaltimeen. Toimitamme etuvastus ja muut varaosat nopeasti ja edullisesti laajasta valikoimastamme.