Siirry sisältöön Siirry navigointiin
Autoni
Tarkennukset

Osta Lambda-anturi

5 584 Tulokset
Yleismalli, Tunnistin, Lambda-arvo
BOSCH
Yleismalli, Tunnistin, Lambda-arvo
LS 615, LSF-4.2, LS615
0 258 986 615
OVH:* 70,63 € 52,01 €
Tuotenro.:  10251597

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Yleismalli, Tunnistin, Lambda-arvo
BOSCH
Yleismalli, Tunnistin, Lambda-arvo
LSH-25C, LS 07, 15730, LS07
0 258 986 507
65,74 €
Tuotenro.:  10544883

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Tunnistin, Pakokaasupaine
HELLA
Tunnistin, Pakokaasupaine
6PP 009 409-071
OVH:* 57,04 € 33,76 €
Tuotenro.:  14488112

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Lisäksi toimitusmaksu
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Tunnistin, Pakokaasupaine
HELLA
Tunnistin, Pakokaasupaine
6PP 009 409-101
OVH:* 63,86 € 51,80 €
Tuotenro.:  14488121

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Tunnistin, Pakokaasupaine
HELLA
Tunnistin, Pakokaasupaine
6PP 009 409-051
OVH:* 102,92 € 83,91 €
Tuotenro.:  14488110

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Tunnistin, Pakokaasupaine
HELLA
Tunnistin, Pakokaasupaine
6PP 009 409-111
OVH:* 66,34 € 53,87 €
Tuotenro.:  14488122

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Tunnistin, Lambda-arvo
BOSCH
Tunnistin, Lambda-arvo
17351, LS 7351, LSU-4.21
0 258 007 351
105,47 €
Tuotenro.:  10134401

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Putki, Painesensori (noki-/hiukkassuodatin)
HJS
Putki, Painesensori (noki-/hiukkassuodatin)
92 09 0001
44,97 €
Tuotenro.:  13934546

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Lisäksi toimitusmaksu
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
Tunnistin, Pakokaasupaine
HELLA
Tunnistin, Pakokaasupaine
6PP 009 409-001
OVH:* 65,72 € 54,17 €
Tuotenro.:  14488105

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
null, Tunnistin, Lambda-arvo
VEMO
null, Tunnistin, Lambda-arvo
V99-76-0001
OVH:* 130,78 € 115,24 €
Tuotenro.:  14901913

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Toimitus yleensä
keskimäärin 3 - 4 arkipäivässä
Tiedot
*OVH: Ohjevähittäismyyntihinta

Etuvastuksen toimintaperiaate

Etuvastus on vastus, jonka tarkoitus on suojata ja tasata jännitettä tai virtaa sähköjärjestelmässä. Etuvastuksen toimintaidea on suojata järjestelmää ylijännite- tai ylivirtatilanteissa. Etuvastuksia voi olla malliltaan hyvin erilaisia. Etuvastus voi olla malliltaan vastus, kondensaattori, kela tai näiden yhdistelmä. Etuvastus on virtapiiriin kytketty vastus, joka rajoittaa virtaa ja suojelee virtapiiriä virtapiikeiltä. Kun virtapiirin virta vaihtelee ja kasvaa tietyn kynnysarvon yläpuolella, vastusarvo alkaa myös suureta etuvastuksen ansiosta. Tämä puolestaan pienentää virtaa ja suojaa piiriä ylivirtapiikeiltä. Näin ylläpidetään piirin stabiilisuutta. Etuvastukset ovat useimmiten rinnankytketty piirin kuorman kanssa. Voimme tämän tiedon perusteella määritellä etuvastuksen seuraavasti: "Vastus rajoittaa virtapiiriä lisäämällä resistanssia, kun virta nousee kynnysarvon yläpuolelle."

Etuvastus sytytysjärjestelmässä

Etuvastuksia käytetään usein ajoneuvojen sytytysjärjestelmissä, kuten autojenmoottoreissa. Sytytyksen etuvastuksen tarkoitus on vähentää sytytyspuolan häiriöitä. Se on asennettu virtapiiriin sytytyspuolan ja puolan jalan välille. Tämä auttaa vähentämään puolen jännitettä ja virtaa, joten puola ei lämmetä niin paljon, mikä lisää puolan käyttöikää. Sytytysmoottorin käynnistämisen aikana tarvitaan kuitenkin suuria jännitteitä. Etuvastuksien käyttämisen sytytysjärjestelmässä Ford otti ensimmäisenä autonvalmistajana käyttöön. Ford oli huonoja kokemuksia moottorin käynnistymisestä erityisesti nelisylinterissä moottoreissa. Ongelmaksi ilmeni starttimoottorin suuri virrantarve. Tämän takia Ford keksi käyttää etuvastusta sytytysjärjestelmässä. Kun käynnistät moottoria, aiheuttaa tämä suuren virrantarpeen starttimoottorin käämissä. Mitä kylmempi sää tai kuluneempi starttimoottori, sitä enemmän virtaa kulkee käämin läpi, sitä vähemmän virtaa on sytytyksen käytössä. Alun perin kaikissa sytytysjärjestelmissä ei ollut etuvastusta, mikä tarkoitti, että sytytysjärjestelmä käytti 12 V: n sytytyspuolaa 12 V: n jännitelähteestä. Tällainen järjestelmä toimii hyvin moottorin ollessa käynnissä, mutta moottorin käynnistämisessä voi ilmetä ongelmia. Käynnistysmoottori käyttää suurta virtaa akusta, jolloin jää vähemmän virtaa kipinän muodostamiseksi sytytystulppien yli. Tulos on heikompi kuin ihannetilanne, joten tilanne ei ole ihanteellinen moottorin käynnistämiseen. Tätä ongelmaa vielä pahentaa kylmä ilma ja / tai kulunut käynnistysmoottori, joka ottaa entistä enemmän energiaa käynnistykseen ja jättää jopa vähemmän virtaa kipinöinnille. Tällaisen ongelman ratkaisemiseksi sytytysjärjestelmät muutettiin käyttämään pienempää jännitettä, yleensä 9V. Tämän takia sytytyksen syöttö kulkee etuvastuksen läpi, jolla 12v jännite pienennetään 9V puolalla. Käynnistämisen ajaksi 12 V: n syöttö, joka tulee tavallisesti käynnistimessä ohittaa 9 V: n syötön, jolloin 9 V: n käämi antaa 12 V: n syötön. Tuloksena on parempi kipinä käynnistyksessä käynnistykseen Heti kun moottori on käynnistynyt, 12V: n syöttö katkaistaan ja käämi syöttää 9 V järjestelmään.

Etuvastus Auton-varaosat24.fi

Verkkokaupastamme löydät etuvastukset sytytysjärjestelmään sekä sisätilanpuhaltimeen. Toimitamme etuvastus ja muut varaosat nopeasti ja edullisesti laajasta valikoimastamme.