Siirry sisältöön Siirry navigointiin

Osta Käynnistin / osat

1 473 Tulokset
null, Käynnistinmoottori
VALEO
null, Käynnistinmoottori
458637
OVH:* 429,04 € 215,73 €
Tuotenro.:  10520266

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Käynnistinmoottori
MAGNETI MARELLI
Käynnistinmoottori
63280008, 944280150900, MSN8008
063280008010
165,21 €
Tuotenro.:  11308620

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Käynnistinmoottori
MAGNETI MARELLI
Käynnistinmoottori
MSN2009, 063721203010
063521093070
206,12 €
Tuotenro.:  11309419

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
null, Käynnistinmoottori
VALEO
null, Käynnistinmoottori
458217
OVH:* 312,48 € 125,40 €
Tuotenro.:  10519464

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Käynnistinmoottori
HELLA
Käynnistinmoottori
CS1438
8EA 012 527-661
149,53 €
Tuotenro.:  14183844

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
null, Käynnistinmoottori
VALEO
null, Käynnistinmoottori
458165
OVH:* 519,83 € 278,92 €
Tuotenro.:  10519140

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Käynnistinmoottori
HELLA
Käynnistinmoottori
CS1198
8EA 012 526-221
216,63 €
Tuotenro.:  14183699

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
Käynnistinmoottori
HELLA
Käynnistinmoottori
CS976
8EA 011 610-571
160,43 €
Tuotenro.:  10337515

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
null, Käynnistinmoottori
VALEO
null, Käynnistinmoottori
436062
OVH:* 255,44 € 154,18 €
Tuotenro.:  10496489

hinta per yksikkö
Hinta sis. ALV:n
Maksuton toimitus
VARASTOSSA
Tiedot
*OVH: Ohjevähittäismyyntihinta

Käynnistyksen varaosat nyt edulilsesti netistä

Käynnistys-osat auttavat autosi poltto- tai dieselmoottorin käynnistämisessä. Sen avulla moottoria käännetään niin paljon, että moottori saadaan käyntiin ja pyörimään sen omalla voimalla. Käynnistykseen käytettävä laite voi toimia joko sähköisesti, pneumaattisesti tai hydraulisesti. Erittäin suurien moottorien tapauksessa käynnistysmoottorina saattaa olla jopa toinen polttomoottori. Polttomoottoreissa käytetään palautejärjestelmää, jossa moottorin käynnistyttyä luotetaan joka syklin lopuksi liikemäärän riittämiseen aloittamaan seuraava kierros. Nelitahtimoottoreissa kolmas sykli vapauttaa energian polttoaineesta. Sen avulla tuotetaan tehoa viimeiselle syklille, joka poistaa pakokaasun sylinteristä, sekä myös kahdelle ensimmäiselle tahdille, jotka ovat imutahti ja puristustahti. Jotta moottori saadaan käyntiin, tulee nämä kaksi ensimmäistä tahtia saada aikaiseksi ilman moottorin itse tuottamaa liikemäärää. Tähän tarkoitukseen käytetään starttimoottoria.

Moottorin käynnistämisen historiaa

Ennen kuin sähkömoottorit yleistyivät autojen käynnistysmoottoreina, olivat käynnistys-osat täysin manuaalisia. Käytännössä tämä siis tarkoitti sitä, että auto käynnistettiin pyörittämällä käsin moottoriin yhdistettyä kampea. Kampi oli yleinen tapa auton käynnistämiseen, siitäkin huolimatta, että tekniikka oli epäkäytännöllinen, vaikea sekä vaarallinen. Käynnistyvän moottorin toiminta ei aina ole arvattavissa. Moottori saattoi usein potkaista takaisin, joka aiheutti äkillisen suunnan muutoksen kampeen. Useat manuaaliset kampikäynnistimet sisälsivät räikän, joka salli akselin pyörimisliikkeen toiseen suuntaan aiheuttamatta kammen liikettä takaisinpäin. Osa autoista käytti käynnistysjärjestelmää, jossa kone vedettiin käyntiin narusta, samaan tapaan kuin ruohonleikkurit ja moottorisahat käynnistetään vielä tänäkin päivänä. Näissä moottorin äkillinen takaperin pyörähdys saattoi aiheuttaa voimakkaan vedon naruun, ja singota narusta pitävän ihmisen eteenpäin. Vaikka kammissa käytettiin erilaisia turvamekanismeja, saattoi siitäkin huolimatta käynnistyvä moottori aiheuttaa kontaktin moottorin ja kammen välillä aiheuttaen kammen äkillisen pyörimisliikkeen ja vahingoittaa käynnistäjää. Useimmat autovalmistajat suosittelivat, että autoa käynnistetään kädet kupin muodossa vetämällä kampea ylöspäin. Tästä huolimatta useat autoa käynnistävät pyörittivät kampea alaspäin. Silloin moottorin pienikin potku saattoi murtaa peukalon. Murtuneet ranteet ja sijoiltaan menneet olkapäät eivät myöskään olleet harvinainen näky. Erityisesti korkeampaa puristussuhdetta käyttävissä moottoreissa käynnistys kävi erittäin raskaaksi

Sähköiset käynnistysmoottorit

Sähköiset käynnistysmoottorit ja käynnistys-osat keksittiin vuonna 1896. Niiden käyttö autoissa yleistyi 1910 ja 1920-lukujen aikana. Nykyään sähköinen käynnistysmoottori on kaikkein yleisin käynnistintyyppi. Käynnistysmoottori on tasavirtaa käyttävä sähkömoottori, jota käytetään solenoidin avustuksella. Kun tasavirta kytketään käynnistysmoottorille virta-avaimen kautta, solenoidi kytkee käynnistysmoottorin kiinni poltto- tai dieselmoottorin vauhtipyörälle. Samalla solenoidi kytkee myös virran starttimoottorin korkeavirtapiirille. Eri tyyppisiä rakenteita sähköisistä käynnistysmoottoreista on olemassa. Kaikkiin niistä varaosat löydät osoitteesta Auton-varaosat24.fi. Valikoimastamme löydät varaosat kaikkiin markkinoilta löytyviin automerkkeihin ja malleihin. Ei siis ole väliä sillä, onko autosi Ford, Volvo vaiko Mercedes Benz, löydät osat siihen nyt helposti ja edullisesti meiltä. Pyrimme aina pitämään kaikkia tuotteitamme varastossa. Tämä takaa sen, että kun teet tilauksen, saamme sen nopeasti matkaan, eikä sinun tarvitse koskaan odottaa tilaustasi kauaa.